fotografia produktowa

Fotografia produktowa. Co to jest?

Fotografia produktowa to zdjęcia produktów służące do zaprezentowania oferty sklepu. Mogą to być zarówno zdjęcia aranżowane jak i zdjęcia odzieży. Szczególnie w dziedzinie Fashion fotografie takie mają duże znaczenie, gdyż klient decyduje się na zakup często na podstawie tego, co widzi. Zdjęcie powinno być przedstawione na odpowiednim tle i w odpowiedniej aranżacji. Skorzystanie z usług studia foto jest stosunkowo łatwe, wystarczy wysłać produkty do zdjęcia. Można też wynająć studio i skorzystać z pomocy asystenta.

Co to są zdjęcia produktowe?

Fotografia produktowa to określenie hybrydowe, z pogranicza fotografii i marketingu. Są to zdjęcia opisujące produkty przeznaczone do sprzedaży. Dzieli się je na kilka rodzajów, takich jak:

  • packshoty – zdjęcie produktu na jednokolorowym lub jasnym tle. Celem jest dokumentowanie danego artykułu oraz poinformowanie o nim. To podstawa fotografii produktowej
  • zdjęcia produktowe instruktażowe – mające funkcję użytkową. Za ich pomocą tworzy się instrukcje obsługi albo szkolenia odnoszące się do produktu
  • fotografia reklamowa – to fotografia zaawansowana mająca za zadanie nie tylko poinformować o produkcie i udokumentować go ale także zastosować perswazję i wpłynąć na emocje. Celem tego rodzaju zdjęć jest zwrócenie uwagi na dany asortyment i nakłonienie do jego kupienia

Otwartość na pomysły i indywidualne podejście

Aby osiągnąć satysfakcjonujący efekt, warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji zajmującej się zdjęciami produktów. Studio Fennel działa w branży już prawie 10 lat. Działa z pasją i podchodzi indywidualnie do klienta. Inwestuje w zdjęcia swoją wiedzę, umiejętności oraz dobrej jakości sprzęt. Zaletą dobrej agencji jest też otwartość na wyzwania. Otwartość na różne pomysły.

Zdjęcia odzieży i aranżowane

Agencja Fennel tworzy zarówno typowe zdjęcia samych produktów, jak i w aranżacji. Zdjęcia produktów z branży Fashion, typu duch jak i zdjęcia odzieży na niewidocznych manekinach oraz fotografie na płasko – muszą być odpowiednio zaprezentowane, bo to właśnie one są głównym czynnikiem sprzedaży akcesoriów w sieci. Z kolei sesje aranżowane przedstawiają produkt w otoczeniu innych przedmiotów, czyli w aranżacji – są to tzw. zdjęcia aranżowane. Istotne jest tutaj także tło, które powinno być powiązane tematycznie z produktem. Zdjęcia aranżowane sprawdzają się w celu promocji w social mediach. Wykorzystywane są także jako fotografie reklamowe. Uzupełniają także prezentacje produktu w sklepie online. Jeśli chcesz zrealizować własne projekty, możesz także wynająć studio wyposażone w potrzebny sprzęt fotograficzny. Jeśli masz wizję ale potrzebujesz pomocy, możesz wynająć asystenta.

Jak tworzy się zdjęcia produktowe?

Jak zrealizować projekt za pomocą profesjonalnego studia tworzącego fotografię produktową? Najpierw wysyłasz produkty, studio stylizuje je, ustawia oświetlenie, fotografuje, retuszuje, by packshoty świetnie prezentowały się w sklepie internetowym. Kiedy zdjęcia produktowe są gotowe, studio wysyła je zoptymalizowane do określonego rozmiaru, w odpowiednim formacie i rozdzielczości.